Szerző Téma: OIP - Organs In Place  (Megtekintve 5329 alkalommal)

Nem elérhető Zsuzsi

  • Jr. Member
  • **
  • Hozzászólások: 51
    • Profil megtekintése
Re:OIP - Organs In Place
« Válasz #9 Dátum: 2011. Augusztus 09. 13:00:24 »
Köszi...a TTN-t el is felejtettem...meg sokmindent! :)

Nem elérhető Tara

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Hozzászólások: 403
  • tapp nagykövet
    • Profil megtekintése
    • Egyensúlyban
Re:OIP - Organs In Place
« Válasz #8 Dátum: 2011. Augusztus 09. 12:50:43 »
Igen..megvan, köszi! :)


Néha-néha csinálom a BWO-t. Olyan válogatott gyakorlatokra gondoltam, ami hasat, csípőt, combot céloz. Mint vannak azok a hármas-négyes válogatások egy-egy trénertől.

Én időnként szoktam csinálni azokat. Mert pont azt dolgoztatják, amit kell.
Hasra az OIP, LB és a talajgyakik jók (pld. szimpla lábfelhúzás ülve, feszített alhassal). De hasra szinte az összes tappgyaki jó.
Csípőre főleg a TTT és a Thread the Needle (TTN), ez pluszban combra is.
Külön combra, lábra meg az AL egyértelműen.

A BWO azért is jó, mert abban van minden. Hasra, lábra, combra, hátra, karra, csípőre.
Ahogy erősödünk, úgy lesz egyre inkább nehezebb, mert egyre többet tudunk feszíteni és így lesz egyre hatékonyabb is idővel.
Jól ki van ez találva na :)
TestTudat Tréner, Sportoktató, Hastáncoktató, Hivatásos Múzsa
web: www.egyensulyban.com

Nem elérhető Zsuzsi

  • Jr. Member
  • **
  • Hozzászólások: 51
    • Profil megtekintése
Re:OIP - Organs In Place
« Válasz #7 Dátum: 2011. Augusztus 09. 12:45:47 »
Igen..megvan, köszi! :)


Néha-néha csinálom a BWO-t. Olyan válogatott gyakorlatokra gondoltam, ami hasat, csípőt, combot céloz. Mint vannak azok a hármas-négyes válogatások egy-egy trénertől.

Nem elérhető Tara

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Hozzászólások: 403
  • tapp nagykövet
    • Profil megtekintése
    • Egyensúlyban
Re:OIP - Organs In Place
« Válasz #6 Dátum: 2011. Augusztus 08. 21:59:06 »
Biztos megvan neked is a LB, hiszen sztem minden gyakid megvan neked is.
A LB a LB dvd-ről az, amikor hanyatt fekszik, talpait összezárja, térdeit leengedi. Innen billent a medence, lenyomod a derekad a talajra,
tartod a hátad a talajon, meg a kezeidet is, szorosan tart a hasizom. Aztán egyik lábat a másikra fordítod, majd húzod fel és nyújtod ki,
megint fel és ki. A 8. számolásra lábat váltasz.
Ebből talán felismered a dvd-n. Főleg a kezdésnél a zárt talpakra hanyattfekvésben, az máshol nincs.

Visszalendüléshez az I1-et vagy a BWO-t ajánlom. Abban minden benne van, ami az újrakezdéshez kell.
Én most azért csinálok csak OIP/HF, LB, AL-t, mert arra van időm reggelente.

TestTudat Tréner, Sportoktató, Hastáncoktató, Hivatásos Múzsa
web: www.egyensulyban.com

Nem elérhető Zsuzsi

  • Jr. Member
  • **
  • Hozzászólások: 51
    • Profil megtekintése
Re:OIP - Organs In Place
« Válasz #5 Dátum: 2011. Augusztus 07. 18:59:11 »
Annyira vissza kéne lendülnöm, és nem csak az BWO-t csinálni, hanem több gyakorlatból összeválogatva a legtutibbakat, Te melyikeket és milyen sorrendben ajánlod?
Múltkor éjjel annyira fájt a hátam, hogy felkeltem a hajnali 4.15-ös kelés előtt kicsivel és gyorsan megcsináltam egy PBS-t, az egy csoda a hátnak!
A LB-t hol találom meg, most néztem meg a gépen a gyakorlatok között, nekem az nincs meg...a komplett torna megvan, de nem tudom, melyik az a gyakorlat....pedig annak idején biztosan csináltam.
« Utoljára szerkesztve: 2011. Augusztus 07. 19:03:54 írta Zsuzsi »

Nem elérhető Tara

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Hozzászólások: 403
  • tapp nagykövet
    • Profil megtekintése
    • Egyensúlyban
Re:OIP - Organs In Place
« Válasz #4 Dátum: 2011. Augusztus 03. 18:00:16 »
És mit tudunk tenni, hogy újra egészséges legyen, ha nem lenne az? OIP?

A bélrendszer legyen újra egészséges?
Én az általános tappogás mellett talán több OIP/HF-et csinálnék.
De nagyon nagy súllyal van jelen szerintem a folyadék, az étel minősége és a megfelelő mennyiségű alvás is ebben a kérdésben.
Lelki oldalról egyértelműen a dolgok megemésztésének képességével érdemes foglalkozni, illetve azzal, hogy mit tartunk vissza,
mit félünk elengedni, mihez ragaszkodunk nagyon?

Női területekre (petefészek, méh) az OIP/HF mellett a LB-ot csinálnám, hogy serkentsem az életet ezen a területen.
Csinálom is, illetve most egy magántanítványomnak is megmutattam. Kíváncsi vagyok az eredményekre hosszabb távon.
A LB-ot egyszerűen imádom!
TestTudat Tréner, Sportoktató, Hastáncoktató, Hivatásos Múzsa
web: www.egyensulyban.com

Nem elérhető Zsuzsi

  • Jr. Member
  • **
  • Hozzászólások: 51
    • Profil megtekintése
Re:OIP - Organs In Place
« Válasz #3 Dátum: 2011. Augusztus 02. 22:10:48 »
És mit tudunk tenni, hogy újra egészséges legyen, ha nem lenne az? OIP?

Nem elérhető Tara

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Hozzászólások: 403
  • tapp nagykövet
    • Profil megtekintése
    • Egyensúlyban
Re:OIP - Organs In Place
« Válasz #2 Dátum: 2011. Március 22. 21:33:56 »
Kiona írt egy ajánlót az OIP-hez itt: http://forum.t-tapp.com/showthread.php?t=66272

Nem fordítom le az egészet, csak nagy léptékekben a lényeget.
A csatolt képeken látszik az egészséges bélrendszer (1), és a terhelt bélrendszer (2).

1.
2.

A   lényeg, hogy az egészséges bélrendszerben az anyag 2x tesz meg 90°-os   kanyart, ahol lassulnia kell, hogy be tudja venni (mint az   autóvezetésnél ha ekkorát kanyarodsz, lassítasz). A terhelt bélrendszer   összenyomódása végett sok "hajtűkanyar" keletkezik, amiben még jobban   kell lassulnia, így egyrészt visszaszívódnak olyan anyagok, amiknek   ürülni kéne, másrészt az egész emésztés lassul és még ki sem ürül   rendesen aminek távozni kéne és nyomás alatt tarthat szerveket.
A lényeg, hogy a tehermentesítésben a legjobb eszközünk az OIP, mind az álló, mind a fekvő változata.




Amikor állásban végzed az OIP-t, az nem egy pihenő gyakorlat.
Előrehajolsz, ellazítod a hasizmokat, benyomod a helyükre a dolgokat és utána megfeszíted a hasizmokat.
Amikor   oldalra hajolsz, nem az oldalsó hasizmokat használod ahhoz, hogy   felhúzd magad, hanem a hasizmod használod, amit megfeszítettél. Az   oldalsó hasizmokat arra használjuk, hogy egyenesen tartsák a testet.


TestTudat Tréner, Sportoktató, Hastáncoktató, Hivatásos Múzsa
web: www.egyensulyban.com

Nem elérhető Tara

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Hozzászólások: 403
  • tapp nagykövet
    • Profil megtekintése
    • Egyensúlyban
OIP - Organs In Place
« Válasz #1 Dátum: 2011. Március 22. 21:30:17 »
Az OIP nem varázslat.
Az OIP a leginkább félreértett gyakorlat. Ez   nem azt jelenti, hogy a szervek nem lennének a helyükön. Az alhas   kipuffadása főként a testtartás miatt alakul ki amellett, hogy az évek   alatt a gravitáció is hat, illetve terhesség miatt is előfordulhat.

Testtartás:
Ahogy   öregszünk hajlamosabbak vagyunk arra,hogy a lábujjainkat kifelé   forgassuk (kacsaláb) és ez elfordítja, befordítja a térdeket. A   térdeknek ez a befelé fordulás behúzza a csípőt és elbillenti a   medencét, ami miatt az idők során több hátfájdalom kialakulhat. Ez a   tartásbeli elváltozás okozza az alhas előretolódását és a gravitáció   csak rásegít. Ez az elváltozás erősebb lehet azoknál a nőknél, akik több   mint egy szülésen vannak túl.

Izom:
A ‘Transverse Abs’ izom   egy izomköpeny ami szó szerint megtartja az alhasi szerveket a   helyükön. Ez a feladata. Ez egy olyan izom, amit nem lehet összehúzni   csak mozgással. Az olyan dolgok hozzák működésbe, amik növelik a belső   hasi nyomást, mint a tüsszentés, a köhögés, vagy bizonyos pozíciók, amik   előidézik az összehúzódását. Ez egy olyan izom, amivel nemigazán   foglalkoztak/beszéltek róla az utóbbi pár évben. Tehát ez az az izom,   ami a szerveidet benttartja a helyükön, ez az, amit az OIP gyakorlat   megcéloz. (A Tappos HF (Half-Frog = félbéka) gyakorlat is ezt célozza.)

Kérlek   értsétek meg, hogy NEM arról van szó, hogy a szervek összekeveredve   csüngenének összevissza. Arról beszélünk, hogy ez a transvers izom   ernyedt/petyhüdt lett a terhességtől, a fokozott hasűri nyomástól,és   igen, a felhalmozott zsírpárnáktól is, ami mind elősegíti, hogy az   alhasi szervek előredőljenek, vagy lejjebb ereszkedjenek azért, mert   nincsenek már olyan erővel megtartva ezen izom által. Ha zsírt   veszítesz, ami az alhasi területet kisebbé teszi, de nem dolgozol evvel   az izommal (nem feszíted), akkor a fogyás ellenére ugyanúgy kidudorodik   majd a hasad. Mégtovább menve, ha szokásos hasizomgyakorlatokat végzel   anélkül, hogy ezt az izmot dolgoztatnád külön, akkor esélyes, hogy   méginkább elősegíted az alhasad kidomborodását, mert a szokványos   hasizomgyakorlatok növelik az alhasi nyomást, amitől továbbra is   erősödik a kidudorodás, ahogy a felüléseket végzed.

Az OIP   gyakorlattól ideiglenesen kissé felfelé és befelé mozognak a szervek,   tehát a has laposabb lesz, ami azt is jelenti, hogy a szokásos   hasizomgyakorlatok sokkal hatékonyabban fognak működni az OIP elvégzése   után. (Igen, még a sima hasprés is.) A jó hír az, hogy pusztán azzal,   hogy a szervek feljebb és beljebb kerülnek, a sima hasprés sokkal   hatékonyabb lesz, a hatékonyabb hasprések idővel engedik a transverse   izmot feszesebbé válni (Nagyon ajánlom a HF-et, hogy segítse a   folyamatot). Mindez rövidebb idő alatt mint gondolnád, elvezet egy   feszesebb, laposabb törzshöz.

Ez nem varázslat, csak egyszerű   anatómiailag megalapozott rehabilitatív fitnesz és a T-Tapp pontosan   erről szól. Segíti a testet, hogy az segítsen önmagának.




Mennyire fontos érezni a szerveket az OIP gyakorlatnál?
Páran   panaszolták, hogy mivel túl sok a zsír a hasukon, ezért nem érzik az   izmukat, sem a szerveiket. Mire kéne nekik figyelni ebben az esetben?


Az   teljesen normális, hogy nem érezni túl sok mindent először az OIP-nál. A   legtöbbeknek nincs túl sok kapcsolatuk a testük ezen részével, így   először úgy tűnhet, hogy nem csinálsz túl sok mindent evvel a   gyakorlattal. De minél többször végzed ezt a gyakorlatot, annál laposabb   lesz a has, és annál jobb kapcsolatba tudsz kerülni a tested ezen   területével. Azoknak, akiknek az alhasuknál sok a lerakódás, egyszerűen   csak csinálni kell úgy, amennyire csak tudják és végigmenni rendesen a   teljes gyakorlaton legjobb képességeik szerint.
A bal oldalon nyomj   be olyan mélyre, amennyire csak tudsz, hajlítsd alá az ujjaid és húzz   mindent a test középpontja felé. Ha ez megvan, akkor feszíts-lazíts,   miközben az ujjaidat ott tartod. Ismételd ezt a jobb oldalon is, majd   középen és haladj tovább a popsiemelésekhez és a HalfFroghoz (FélBéka -   lábemelések).



Az OIP és HF hogyan viszonyul a menstruációhoz? Tiltott, vagy, ha jól esik, akkor lehet csinálni?

Egyetlen alkalommal tilos az OIP/HF > terhesség idején.
De már rögtön szülés után is lehet csinálni.
Így menstruáció alatt is lehet csinálni ha jólesik.

TestTudat Tréner, Sportoktató, Hastáncoktató, Hivatásos Múzsa
web: www.egyensulyban.com