Szerző Téma: Vegyes tippek  (Megtekintve 2585 alkalommal)

Nem elérhető dindin19

  • Full Member
  • ***
  • Hozzászólások: 138
    • Profil megtekintése
Re:Vegyes tippek
« Válasz #4 Dátum: 2011. Június 08. 09:02:50 »
én nagyon sokáig nem szerettem a twistet, alig vártam, hogy túl legyek rajta, mert az már azt jelentette, hogy csak a HD van hátra, pl a BWO+-ból.
De aztán mikor a tréningen kiderült, hogy hogy is kell valójában csinálni, s az ember ráérez, hogy milyen izmokat mozgat meg vele, nos azóta mindig örömmel csinálom, és persze totálmás  a kivitelezése, mint korábban

Nem elérhető Tara

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Hozzászólások: 403
  • tapp nagykövet
    • Profil megtekintése
    • Egyensúlyban
Re:Vegyes tippek
« Válasz #3 Dátum: 2011. Június 07. 21:51:07 »
T-Tapp Twist 
 
Kezdő pozíció: A testet anatómiailag be kell igazítani. Csípőcsontszéles terpesz, lábujjak előre néznek, térdek hajlítva, told a térdeid a kislábujj irányába (KLT). Fontos, hogy megtartsd ezt a beállást a teljes gyakorlat alatt!

Számolás 1-2: Másfél fordulat balra (első számolásra teljes fordulat és a második számolás félfordulat - vagyis ne fordulj teljesen vissza.)

    1-2.

Testtartás-ellenőrzés: ahogy balra fordulsz, figyelj, hogy feszítsd meg a jobb térded és a combod, hogy a térd ne mozduljon előre. Talán nem tudsz majd annyira hátrafordulni, de a lényeg az, hogy mindkét térdet tartsd hajlítva és előrenézve. A cél az, hogy különválaszd a felsőtested az alsótól. Ne vidd át a súlypontod, tartsd a csípőt előre nézve. Csak fordulj a gerinced felső részével.

Számolás 3: Teljes fordulat jobbra, amíg a vállak az oldalfal felé nem néznek.

    3.

Testtartás-ellenőrzés: Tartsd a karokat vállmagasságban - a jobb könyököd a bal vállad magasságában kéne legyen. A bal térdedet told kifelé a kislábbujj felé. Ez nagyon fontos az anatómiai beigazítás és az izoláció szempontjából és a gerinc védelmében. Figyelj rá, hogy tartsd hajlítva a térdeid és mindkettő előre nézzen.

   

Testtartás-ellenőrzés: Annak ellenére, hogy mindkét tér hajlítva van és előre néz, figyeld meg, hogy Wendy ruháján a csík kissé eltérést mutat az előző fotóhoz képest. Ez azért van, mert a bal térde egy kicsit befelé mozdult a nagylábujj felé és a bal csípője ellazult. A sikeres centivesztéshez tartsd a csípőt és a térdet izolálva (elválasztva) a felsőtesttől, tehát a csípő és a térd a szembefal felé néz, a vállak pedig az oldalfal felé. (Ez nem könnyű!)

Számolás 4: A térdeket hajlítva  tartva nyúlj lefelé a jobb lábadnál a jobb térd mögé. A fejed nézzen  lefelé, lazítsd a nyakad. Használd a jobb kezed, hogy a balt húzzad  vele a jobb térded mögé. Ezzel segítve a vállat is helyesen  oldalnézetben tartva, illetve az optimális gerinccsavarás érdekében.  Feszítsd meg a bal térded és told a kislábujj felé ahogy lefelé nyúlsz.

    4.



   
Testtartás-ellenőrzés: Bár Wendy helyesen húzza a kezét a térd mögé, nem húzza vissza a bal karját. Figyeld meg, ahogy a vállai nincsenek egy szintben az előző fotóhoz képest. (Ez a mozdulat elég bonyolult, de korántsem lehetetlen, a gerinc hajlékonysága és az erő gyakorlással növekszik.)

Számolás 5-6-7-8:   A fejet lefelé  lógatva tartva gördülj felfelé csigolyáról csigolyára, miközben a  gerinccsavarást továbbra is tartod, a vállak továbbra is az oldalfal  felé néznek. Ahogy felfelé gördülsz, a felsőtest az oldalfal felé nézve  kell érkezzen a 8. számolás elérésekor. Figyelj rá, hogy a felgördülés  alatt is tartsd meg a gerinccsavarást! A kezeket tartsd a boka-csípő  függőleges vonalában.
   
        5-6-7-8.

Testtartás-ellenőrzés: Ahogy gördülsz felfelé, figyelj rá, hogy a bal térdedet told kifelé a kislábujj felé hogy a csípődet izolálva (elkülönítve) tudd tartani. Ne vidd át a súlypontod a bal csípő irányába. Ismételd a teljes gyakorlatot 8-10x és a legutolsónál ne gördülj fel, hanem állj meg a bokánál, hozd a kezeidet előre (sima előrehajló testpozíció) és onnan, gördüléssel egyenesedj fel.

   
« Utoljára szerkesztve: 2011. Június 08. 16:51:39 írta Tara »
TestTudat Tréner, Sportoktató, Hastáncoktató, Hivatásos Múzsa
web: www.egyensulyban.com

Nem elérhető Tara

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Hozzászólások: 403
  • tapp nagykövet
    • Profil megtekintése
    • Egyensúlyban
Re:Vegyes tippek
« Válasz #2 Dátum: 2011. Június 07. 21:41:22 »
Az állás és abból kimozdulás

Az Alexander technikában 3 ponton oszlik el a súly a talpon. Ahogy a   Tappban is. A nagylábujj alatti tappancson, a kislábujj alatti   tappancson és a sarok alatt középen.
A jógában is ezen a 3 ponton   állunk, csak ott a lábak (lábujjak) összeérnek álláskor, míg   Alexanderben, Tappban és normál állásban mindig csípőcsontszéles (nem   csípő, hanem csípőcsont!) a terpesz és a lábfejek párhuzamosak. A   tappban viszont külön figyelem van azon, hogy a párhuzamosság a külső   talpélekre vonatkozik!
A Horton technikában a térd nem a kislábujj   felé törekszik például, hanem a második ujj irányába és ott megtart.   Tehát messzebbre nem tol. De a 3 pontos állás ott is ugyanaz.

A   tappban az erős KLT miatt a nagylábujj alatti terület (tappancs) picit   felemelkedhet,ez az elején nem gond ahogy Teresa mondja, de arra kéne   törekedni, hogy ez a 3 pont meglegyen a talajon. Ahogy erősödik a   lábunk, úgy egyre könnyebb lesz ezt megtartani.
TestTudat Tréner, Sportoktató, Hastáncoktató, Hivatásos Múzsa
web: www.egyensulyban.com

Nem elérhető Tara

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Hozzászólások: 403
  • tapp nagykövet
    • Profil megtekintése
    • Egyensúlyban
Vegyes tippek
« Válasz #1 Dátum: 2011. Június 07. 21:31:35 »
a SATI és Step-it-Max anyaghoz beigazítási segítség. És persze bármikor amikor gyalogolsz, teheted így.

1. A test legyen beigazítva
2. A lábfejek nézzenek előre (nincs kacsaláb!)
3. Vállak legyenek hátul, a hátad legyen   egyenes. Figyelj, hogy ne lépj keresztbe. A vállaidat úgy tudod   hátravinni, hogy hátrakőrzöl velük és közben a tenyered előrenéz
4. A talpadon a tappancsok érintik a talajt, de a nagylábujjad nem.
5. Billentsd a csípőd
6. Feszítsd meg a hasad
7. Emeld a bordákat (nem előretolás, hanem felfelé emelés!)
8. Figyelj, hogy a térdeid mindig egy picit hajlítva legyenek
[a láb teljes kinyújtásával a térdek még mindig tudnak picit behajlítva maradni. tehát nem lockoljuk hátra őket ütközésig!]

« Utoljára szerkesztve: 2011. Június 07. 21:40:55 írta Tara »
TestTudat Tréner, Sportoktató, Hastáncoktató, Hivatásos Múzsa
web: www.egyensulyban.com